14 أكتوبر 2008

يوم الإتنين

كان يوم جميل :)

إللي عاوز يعمل تعديل على الموضوع ويوقع تحت كلامه ويقول قد ايه كان يوم جميل

يكتب:)

وانا هعدل تاني واقول قد ايه كان يوم جميل :)

معلهش والله بجد اني معرفتش الاقي باقي البنات واقولهم بسرعة كان نفسي اقابلهم .آسفة :)
samamasr
..
((يوم الإتنين))
يومها أنا خرجت الساعة 7 تقريبا أو قبلها..وركبت ووصلت للمحلة أولا..قابلت إيمان الشاردة..ركبنا هناك مع بعض لجامعة المنوفية..
كان ورانا مشوار هناك في الأول..
بس إيمان معرفتش تيجي معايا لظروف..علشان شغلها وعلشان مش تتأخر :)
___
سافرت بعدها من المنوفية للقاهرة
ووصلت
ركبت المترو..ووصلت للتحرير..مشيت طريق طويل علشان أوصل لكافيه كوستا..رغم انه كان في مكان أقرب ليا تقريبا :)
والحمد لله وصلت..وفي طريقي أول مرة كنت فيها أشوف برج القاهرة كمان :D
المهم..
وصلت..
كان في الكافيه بقالهم ساعة تقريبا..
أول واحدة كانت جت هبة houba
وبعدين كان جه بعدها ومنتظر معاها..مروة قمر الليالي..وسالي sahari
كانت طبعا أول مرة أشوفهم..كانوا كلهم زي العسل فعلا بجد
سلمت عليهم وبوسنا بعض :)
هبة..حسيتها مختلفة وقلت لها..إنتي أحلى بكتير قوي مما كنت متصورة كمان :)
حسيتها صغنونة قوي..وإنسانة رقيقة هي جدا..الإختلاف..إن هي أجمل بكتير من الصور جدا جدا :)
سالي..بسم الله ماشاء الله عليها بجد..كنتي أمورة جدا يا سالي وبجد زي العسل وطيبة قوي قوي..حسيت شخصيتك بجد خجولة كتير..كسوفك وانتي بتضحكي كنتي زي العسل :)
مروة ..زي العسل يا مروة بجد..وفرحانة قوي إني شفتك..كنتي جميلة بجد ..شخصيتك جميلة بجد..وكلامك عاقل وموزون..وانتي جميلة جدا شكلا ومضمونا كمان :)
اتكلمنا مع بعض كتير..ونزلنا انتظرنا باقي البنات تحت :)
______
بعد شوية..لقيت وانا قاعدة..فجأة واحدة بتخبط عليا :D
بصيت ورايا :D
لقيت بنوتة أول مرة أشوفها
طبعا خمنت..بصي يا ستي..
انتي فنون :D
لا :D
هقولك..بنوتة مصرية صح :D
هه..لا :D
مارو :D
لا..يبقى انتي نانسي :D
كانت نانسي mad chemist
وكانت أول مرة أشوفها
نانسي..
انتي فعلا زي العسل..وشربات قوي يا نانسي..مش مجاملة ولا نفاق..لكن ده بجد..إنتي زي العسل قوييييي
حبيتك فعلا قوي لما عرفتك عن قرب وقعدت معاكي بعيد عن الماسنجر :)
وطبعا..مارو كانت مع نانسي..
بقول لنانسي..مين فيكم بيقول هو بنت مين :D
نانسي قالت لي..مارو بنتي :D ومارو قالت لي..نانسي مامتي :D :D
أول مرة أشوفك يا مارو..Pandita
مارو..إنتي فعلا فيكي من منة شلبي كتير..صدقيني اقتنعي بقى بكدة :D
بس كل ما أقولها كدة تزعل :D
إنتي وربنا عسولة يا مارو..وصغنونة بجد..قلت لك ان شخصيتك في المنتدى أو الماسنجر كانت بتحسسني انك كبيرة مش صغنونة زي ما شفتك :D
مارو جميلة فعلا قوي..ونانسي رائعة:) مش نفاق أبدا كلامي :)
وربنا يخليكم جنب بعض :)
نانسي زي الطفلةفعلا..بتهزر وتضحك حسيتك طفلة يا نانسي..انتي طفلة بجد..وطفلة جميلة صدقيني وتتحبي فعلا كتير
ومارو بالمثل..طفلة هادية :)
__
اتكلمنا أكتر مرة تانية
بعد شوية..كان معاد وصول القمراية
سندريلا :)
متتصوريش أنا كنت فرحانة إزاي لما شفتك..بجد مش مجاملة نهائي
كنت كل شوية أبصلك وأضحك
صدقيني كنت فرحانة قوي بيكي وانتي جنبي فعلا..
دخلت سندريلا وسلمت على الكل..وقعدت جنبي :P
كنتي ساحرة بجد..واسألي كل الموجودين..نورهان قالت لي كانت بتشد بجد وكلنا حبيناها :)
_______
وصلت..نورهان
نورا :D
نورا..انتي صغنونة قوي بجد :D
بجد صغنونة :D
دخلت نورا..وسلمت على الكل..وعلى سالي..وسلمت على هبة قوي لأنهم أصدقاء..واتعرفت على الكل :)
قلت لها..يا عسل..انتي صغنونة قوي عن ما شفتك بجد :D
فضلت أبص لها كتير :D
نورا.صدقيني فيكي حاجة بتشد :D
____
وأخدهم الكلام مع بعض..
مارو ونانسي وسالي وسندريلا وأنا معاهم..لكن هبة..ومروة..سكتوا كتير..هنضربهم كدة إن شاء الله :D
___
سالي اضطرت تستأذن..لأن وراها كورس جيتار :)
وسلمنا على سالي..بس لو كانت بس انتظرت شوية حاجة بسيطة بس :D كانت هتقابل وتسلم على باقي الناس :D
سالي

بجد تتحبي وضحكتك جميلة وانتي جميلة ورقيقة :)
____
اتأخرت فنون وبنت مصرية..وكلمناهم كتير
مارو كلمتهم كتير..وكنت عاوزة اتكلم في التلفون..بانت المعادن في المواقف الصعبة دي..مارو اتبرعت ليا بتلفونها :d
>>
وأخيرا :D
جم :D
كنت عاوزة أضربهم..وبالأخص..أنا كنت عاوزة أضرب بنت مصرية :D
فنون..قلت لها..متقوليليش أنا الكبيرة دي تاني..خاااااالص...بتاتا :D
مينفعش أصلا كدة :D
تقولي..طبعا..أنا الكبيرة :D
سلمنا على بعض كتير
وقلت لبنت مصرية :D
أنا هضربك..بجد :D
يا قمرة..وسلمت عليها :)
بنوتة مصرية..انتي هادية قوي..ورقيقة بجد..وعنيكي بتضحك :)
اعذريني لو مش اتكلمت كتير.لكن..انتي جميلة ورقيقة :) ربنا يحفظك بإذن الله :)
وفنون..انتي زي ما انتي..تلقائية وطبيعية وطيبة. مش هقول كلمة طبعا .انتي زي ما انتي مش مختلفة أبدا :) وطفلة :)
____
في الكافيه..اضطر الناس يعدلوا الترابيزات والكراسي..لأنه كان ضيق وإحنا كان عددنا كبير
سلموا على بعض..وكانوا فرحانين وهما شايفين بعض
وبدأت الألقاب إللي أطلقناها على بعض أو التشبيهات :D
بنت مصرية وفنون..كانوا بعاد..كل شوية أبصلهم..وأضحك :D
وجنبي عن يميني..سندريلا...سندريلا يا قمرة...مبقولش اسمك علشان لو مش عاوزة نقوله بس :)
كانت على يميني سندريلا..وشمالي مروة قمر الليالي..وبعدين مكان سالي قبل ما تمشي..وهبة
وجنب سندريلا بالترتيب
نورهان..ومارو..ونانسي..وبنوتة مصرية..وفنون..
بس الترابيزات.كانت في جهة واحدة احنا قاعدين لها
وبالتالي..في آخر الترابيزة فنون وبنت مصرية..كانوا بعيييد هنااااااااااااااااك :D
شايفاهم من بعيد ملحقتش كدة :D
هبة ومروة كانوا ساكتين كتير..لأن اللمة كانت كبيرة فعلا :)
مروة..انتي جميلة يا مروة فعلا :) وعاقلة كتير حسيتك قوي يا مروة :)
..
بلغت فنون إنها تضرب بنت مصرية..ملحقتش أقعد معاها أصلا وأضربها :D
كل ده بهزار طبعا :)
بنوتة مصرية...اوعي تزعلي :) بهذر معاكي على فكرة :)
يمكن بس بقولك كدة..لأنك كنتي بعيدة :)
كنتي قمراية يا حبيبتي :)
...
هبة قالت لفنون..إنها فيها شبه كبير قوي كأنها توأم لإيمان مملكة الاحزان..
افتقدنا وجودها ووجود مروة ميل..لأن ايمان في اسكندرية طبعا مش هنا :) ومروة مشغولة كتير :)
.....
سندريلا..كانت قاعدة جنبي زي العسل بجد..بجد حابة أقولك انك فعلا كنتي زي العسل..كنت فرحانة بيكي
..
اتكمت ايمان الشاردة وسلمت على الكل..
طبعا زعل الكل..إيمان معرفتش تيجي وكان عندهم أمل إنها تيجي..بس معرفتش
اللمة كانت ناقصة ايمان..وافتقدها الكل
بس انا شفتها :D
بس كانت اللمة نفسها مفقتداكي يا ايمان :)
.....
جت الساعة 5 انا وسندريلا قلنا هنقوم
كانت مارو برضه هتقوم ساعتها..لأن نانسي كانت صايمة ولازم تروح تفطر :D
فقومنا كلنا :D
وسلمنا على بعض
وسلمت عليهم تاني
وقلت برضه لبنوتة مصرية اني هضربها...بس معرفتش..المسافة بينا كانت بعيدة..شفتها من بعيد ..
كنت عاوزة أكلمها أكتر هي وفنون بجد ..بس ملحقتش..وأكيد سندريلا كمان ملحقتش..لأنها كانت جنبي يعني بعيدة :)
روحت مع سندريلا..وكنت سعيدة قوي بيها..وأنا عارفة إني قصرت في حقها :)
___
نورا..عاوزة أقولك اني شايفاكي النهاردة زعلانة
كنتي انتي فرحانة قوي باللمة..
ليه كدة اتحسدتي والنهاردة زعلانة بس..
إن شاء الله كل خير :)
.........
هبة كتير قالت شكرا على اللمة..انتي طيبة يا هبة بجد..بجد فعلا قوي يا هبة..
هبة
قصرت في حقك في البوج والبوست ده..وفي كل حاجة :)

شكرا ليكي يا هبة..شكرا ليكي كبيرة :)

مش عارفة أقول كلام كتير عنك

بس انتي الطيبة فعلا زي ما انا دايما عارفاكي :) وكتير قوي يا هبة :)
______
باقي البنات..شكرا اننا اتجمعنا..وشكرا انكم جيتم :)
بترتيب حضوركم جميعا :)
هبة :)
مروة :)
سالي :)
نانسي:)
مارو :)
سندريلا :)
نورا :)
فنون :)
بنوتة مصرية :)
________
وصدقوني مقصدش أبدا أي مجاملة في كلامي في أي كلمة قلتها :)
واعذروني لو بدون قصد جاملت :)
وبعتذر لو قصرت في حق حد بكلمة :)
________
زي ما قلتم..أتمنى لين كانت تكون موجودة :)
وبنات كتيرة..بعتذر لهم..قلت لناس مش عرفوا يجوا.وناس بعتلهم بس مكنوش شافوا الرسالة.بعتذر لهم
_
إيمان
بعتذر..أنا كاتبة اسمي..لو حابين تتكلموا عن مقابلتكم انتم.ممكن تعملوا تعديل على الموضوع براحتكم :) علشان كدة تكتبوا اسمكم أقصد :)
وأتمنى تكونوا بخير..وأتمنى نورا تكون بخير :)
___
بعتذر..لو حد تاني زعل..يمكن أن مقابلتنا كانت بنات بس :)
......
ههههه. صح هعمل تعديل على الموضوع هزود حاجة افتكرتها :D
نانسي ومارو فكرونا بحاجة :D
هما كانوا بيتكلموا عن إعلان فودافون اتكلم بالليل :D
فنانسي بتقول
الإعلان إلللي خاطفين فيه الولد
الراجل اللي خاطف هو اللي بيتكلم من تلفونه
وأبو الولد بيقوله..نتكلم بالليل :D
ومارو قالت نفس الحكاية
قلت لهم يمكن باعتله كلمني شكرا :D
افتكرت..بس..صح
هو الراجل بيقوله نتكلم بالليل..طيب لو هو اللي طالب :D
هههه..افتكرت بس وضحكت..طنشوا كلامي طيب..بس افتكرت كلامهم بس :D
.....
صح..إحنا كنا في كوستا :)

هناك 36 تعليقًا:

Nourhan Sirag يقول...

احنا عاوزينك انتي اللي تكتبي

اليوم ده كله كان علشانك انتي

والناس دي كلها اتقابلت عشانك

يبقى انت اللي هاتغني يا منعم :D

غير معرف يقول...

:O

علشاني أنا بجد :O


لا وربنا علشانكم :)

غير معرف يقول...

علشانكم يا قمرة بجد :)

Fatma يقول...

زي ما نورهان بتقول كدا

اليوم دا كنتي انتي السبب فيه

وانتي السبب في لمتنا

اكتبي بقى

نورهان

انا من هنا ورايح هناديكي زبيدة على فكرة :))))

Nourhan Sirag يقول...

ههههههههه

فنونتي
طب انا اناديكي بإيه
انتي احلى من كل اللي شبهوكي بيهم

ويا ايمان لا مفر من ان انتي اللي هاتكتبي
من اول مانزلتي من بيتكم كده
لحد ماوصلتيه بالسلامه

Fatma يقول...

الله يكرمك يا زبيدة دا بس من زوقك :)

كان نفسي لين والشاردة يبقوا معانا ..افتقدتهم اوي اوي

Nourhan Sirag يقول...

ااااااااه هي لين دي
وحشتني اوي اوي

انا معرفش الشارده للأسف

غير معرف يقول...

تصدقوا كان نفسي زيكم أشوف لين وفكرت في كدة كتير لو كانت هي موجودة :)

لأن هي كل حاجة فيها جميلة بجد..

لين..تعالي وشوفي انهم مفتقدينك بجد وأنا كمان أتمنى ياريت أشوفك في يوم :)

....

إيمان الشاردة جنبنا بين المحلة والمنصورة نص ساعة واتشرفت كتير اني شفتها وكانت معايا امبارح في مشوار الجامعة بس مش عرفت تيجي


.......

هأحكي بعدإذنكم :)



بس..بكرة الصبح مسافرة..لما آجي إن شاء الله :)


وانتم فعلا ناس جميلة وتستاهلوا كل خير



وشكرا ليكم قوي انكم وافقتم تيجوا وأشوفكم بجد :)


أشكركم فعلا :)

Yasmine يقول...

انا بضم صوتى و بشدة لصوت زبيدة و جيهان :D:D
اليوم ده انتى اللى ليكى الفضل فيه اصلا و بجد مبسوطة اوى اوى انى شوفتك اخيرا يا ايمان
و كان نفسي الشاردة تكون معانا بجد
و لين من كتر ما سمعت عنها كلام حلو شوقتونى انى اشوفها
ان شاء الله نبقى نرتبها
مبسوطة بيكم اوى يا بنات بجد:)

leeno يقول...

كل الكلام دة عني يا بنات؟؟؟؟


يعني انا اللي كان نفسي ابقى معاكم بصراحة

و واحشني جداااااااااااااااا

ياريتني قريبة و الله كنت اول وحدة جيت

كلكم نفسي اقابلكم و اشوفكم و نتلم مع بعض كدة دايما

البت فنون دي نصابة بتفضل تقول واحشاني واحشاني و هي مختفية طول الوقت على فكرة

نورهان يا حبي ربنا العالم انتي واحشاني قد ايييه انا جبت اخري اصلا

ايمان يا حبيبتي انا اللي كل حاجة فية جميل؟ امال انتي ايه؟؟؟


بنوتة مصرية

انا نفسي اقابلك بجد و سمعت كلام حلووو اووي عنك برضه
و كفاية كلامك في البلوج عشان اتمنى اقابلك

... amr يقول...

الا ... هو الكلام على اية يا بنات ؟

ولا البوست دة للبنات فقط ؟

هو اللي فهمتة انكوا اتقابلتوا و كدة

واللي فهمتة برضة ... انكوا مبسوطين اوي من المقابلة دي - ربنا يبسطكوا على طول -
......... و كمان اللي انا كنت عايز اسالة ... ان لية المدونة دي مكانتشي بتفتح معايا امبارح ؟؟!!:((( . . .

مصيبة لاكون نحستكوااااا ::S ...

الشارده يقول...

كان نفسى اكون معاكم بجد
تصدقوا ان انا تخيلتكم وانتم قاعدين مع بعض
حتى الناس اللى انا معرفهاش شخصيا زى قمر اللليالى ونورهان اتخيلتهم صوره

يارب اقدر اقابلكم فى يوم من الايام

غير معرف يقول...

لين يا قمرة :D

...

أستاذ عمرو


لا لا حضرتك مش نحست المدونة ولا حاجة..أكيد النت كان وحش :D

آه..إحنا البنات اتقابلنا :D :)

......


إيمان..

تتعوض يا ايمي ان شاء الله..اللقاء نصيب وان شاء الله نصيبكم تتقابلوا :)

.......

معلهش اني مش كتبت لسة عملنا ايه يا بنات..لاني من ساعتها بسافر من سفر لسفر بقى :)

Mohammed يقول...

ربنا يسعدكم

غير معرف يقول...

ربنا يسعدك يا محمد :)

ويومها كان تجمع بناتي

حتى قلت لهم..أكيد باقي الناس مش هتزعل :)



بس كان بسرعة فيه ناس كتيرة كنت عاوزة اكلمهم من البنات بس كنت في مشواير

فبعت لهم اوفلاين مسج ..خايفة بدون قصد يزعلوا..بس وصلت متأخر فعلا :)

Here i'm يقول...

المفاجأة بقى اللى محدش يعرفها ..

و معلش يا فنون .. حقولها ..

فنون قالتلى أنكوا حتقعدوا فى كوستا كافيه .. و انا ظبطت مع الواد الويتر و الناس فى كوستا.. و قعدت اتفرجت عليكوا ..

حتى بالأمارة .. فى حد شرب موكا :P

Fatma يقول...

كوبري

اتنيل :))))

قال فنون قالتلي قال

فنون قالتلك بعد ما اليوم خلص اساسا لان فنون كانت فاكرة انها رايحة سيلانترو لحد قبل المعاد بخمس دقايق :))))

اليوم دا كان كله مغامرات بالنسبة لي

انا نفسي اكتب موضوع عن مغامراتي اليوم دا والهبل اللي عملناه انا وفلة سوا :)

كفاية اني مشيت في الشارع في التحرير في عز الضهر دا حدث غير مسبوق الصراحة :)

Yasmine يقول...

يا ايمان اوعى تكونى لسه عايزة تضربينى انا شرحتلك وجهة نظرى:)))
و بعدين انا ما بزعلش منك..ما حدش بيعرف يزعل منك اصلا :)
اليوم ده كان عالمى بالنسبالى اساسا و لو كان حد شافنا انا و فنون من اول اليوم كان خاف يكلمنا تانى من الجنان الرسمى اللى كنا فيه:D

بس بجد مبسوطة اوى انى شوفتكم و كان نفسي اتكلم اكتر معاكى انتى و سندريلا بس ان شاء الله تتعوض..اللمة كانت كبيرة فعلا و ما لحقتش اكلم كل الناس للاسف

SAHARI يقول...

فنون

انتي اتاخرتي اوي

كنت عايزه اشوفك يا وحشه...............

انا قعدت من 12 ل 5 بس كنت مقيده بمعاد

غير معرف يقول...

فلة

آسفة بهذر معاكي بجد :)
_________


سالي


كنت استني خمس دقايق بس :D
________

فنون..عملتم ايه :)

________
محمد قباري :)


:)

The Seagull يقول...

منورين يا بنـات :D
والله كان يوم تاريخي بجد .. أنـا سعيدة جدًا جدًا إني شفتكم .. ما تتصوروش مدى سعادتي بيكم والله :) .. فاطمة وبنوتة ومارو ونانسي ومروة وهبة وإيمان ونورهان وسالي كنتم بتاخدوا العقل على رأي اللبنانيات :D .. اليوم كان ناقصك فعـلاً يا توأمتي بجد .. يالا إن شـاء الله تكوني معانا المرة الجاية :D

dr.lecter يقول...

انا لو كنت اعرف بكده والله كنت طبيت عليكم لاني يومها كان عندي محاضرات في القصر العيني وباعدي علي التحرير وانا مروح وكان ناس اصحابي مستنييني في هارديز اللي علي الناصيه

احنا برده كنا هنقضي يوم جامد مع موجه وكوبري ومصعب في اليكس بس البهوات كتوا وبوظوا كل حاجه جرررر


ياجدعان عاوزين نغيظ البنات ونلم نفسنا كلنا احنا الولاد ونتتقابل في كوستا برده بس بلاش بتاع التحرير علشان صغير وضيق

غير معرف يقول...

جبنا سيرة حضرتك بالخير على فكرة يوم ما قلت في موضوع فنون ان حضرتك عاوز تعمل تجمع للكل


قلت لهم أكيد فكرة الدكتور هيزعل عليها جدا )

غير معرف يقول...

المهم تتجمعوا على خير انتم الشباب ان شاء الله..

بالتوفيق ليكم :)

غير معرف يقول...

امم..بنوتة مصرية كتبت لك كلام بس راح :)


حكاية انك افشل واحدة في التعبير


فعلا موجودة..بس في الواقع :)


ممكن يكون إللي جواكي بيخرج على النت..وتقدري تعبري عنه..بس مش كله :)

غير معرف يقول...

قصدي في الواقع يافلة

مبتقدريش تعبري في وسط الناس :)


صح..لأنك هادية ورقيقة وكتومة :)

Here i'm يقول...

بنوتة مصرية هادية و رقيقة و كتومة :)

طيب :D

Here i'm يقول...

انا جاهز يا دوك ..

مصعب جاه فى يوم .. الوحيد اللى بتفرم فيه فى الشغل أساسا


ظبطوا و أنا دايس فى أى حاجة بس يكون يوم جمعة

غير معرف يقول...

:D

جدا بسم الله ماشاء الله عيها :)



تتقابلوا انتم بإذن الله يارب على خير


بس مقابلة بصور بقى :)

غير معرف يقول...

موضوعكم هيبقى اسمه يوم الجمعة :D

في الإسكندرية :D


إن شاء الله اللي هيتجمعوا يتجمعوا على خير :)

Yasmine يقول...

فى لهجة تريقة فى الموضوع مش مريحانى
هو السواد اللى فى قلوب البنى ادمين ده اخرته ايه بس:D
ربنا يخليكى ليا يا ايمان يا مدلعانى و نصفانى و واخدالى حقى اول باول :D

dr.lecter يقول...

ههههههههههه يخرب عقلك ياواد انا ماليش دعوه انت هتقلب علينا البنات وهيطيحوا فينا

احنا مقابله شهر اغسطس كانت بالصور عندي في المدونه بس المره دي ان شالله عاوز اكبر عدد من الولاد ييجوا علشان نكيد الاعادي

dr_samarmar يقول...

أول مرة أحس ان كونى عايشة فى اسكندرية دا ليه سلبيات :(

غير معرف يقول...

سمر..يارب نتقابل في اسكندرية :)

انا متضايقة من نفسي اصلا ان فيه ناس مش لحقت اقولهم او مش لحقنا نتفق :)

~ Heba ~ يقول...

كان يوم جميل قوي استمتعت فيه بكل لحظة .. طبعا كنا كتير فمعرفتش اتكلم كلمة خالص :$ بس بعدها على طول دخلت في دور عيا كبير ولسة فايقة منه مفيش كتير.

ياريت يتكرر اليوم دة تاني بجد ..

ايمان سما مصر .. شكرا ليكي بجد :)

غير معرف يقول...

هبة..سلامتك ألف سلامة عليكي بجد يا هبهوبة :)

وحشتيني والله :)

انا لازم تاني اشوفك مع مروة..لانها المرة اللي فاتت مجيتش لظروفها :)

انا عملت لك دعوة من اول وجديد..مش وصلتك :)